Hoe je van jouw reisbureauwebsite een conversiemachine maakt

Hoe je van jouw reisbureauwebsite een conversiemachine maakt

De reismarkt verzadigd? Met een nichepubliek als doelgroep en een persoonlijke benadering is er ook voor een starter nog plaats op de travel market. Let wel: als kleine speler moet je strategisch sterk in je schoenen staan. Dat is over het algemeen zo en dat is in de reissector niet anders. Hoe je van jouw reisbureausite een conversiemachine maakt? Je leert het hier!

Zet in op beleving en emotie

Net dat beetje meer uitleg, net dat tikkeltje meer feel. Zij die een reis online boeken, willen een zo compleet mogelijk beeld kunnen vormen van hun droomvakantie. Denk aan video’s, testimonials, foto’s, personeel aan het woord, virtuele rondleidingen en ga zo maar eventjes door. Je hoort het, de hele bataclan moet worden ingezet om in te spelen op emotie en beleving.

Vertrek hier vanuit het gevoel dat de vakantie teweeg moet brengen. Adrenaline, complete ontspanning, de dynamiek van het bruisende stadsleven of net de complete rust ervaren van het platteland, en werk daarop verder.

Sticky button

Om ervoor te zorgen dat er op je reiswebshop ook wel degelijk wordt gekocht, kan je een aantal slimme marketingtactieken inzetten. De sticky button is er zo eentje. De ‘BOEK NU’-knop die je instant doorstuurt naar de Belfius betaalbutton is een must have op je website. Hij blijft op het scherm plakken terwijl de bezoeker op en neer scrolt.

Chatfunctie

Een goed geïnformeerde bezoeker is een potentiële koper. Verlies die customer journey niet uit het oog! See, think, do, care! De focus ligt bij jou dubbel op reizen. De klantreis en de vakantiereis die je klant wil maken. In de overwegingsfase gaat de klant op zoek naar zoveel mogelijk informatie bij jou en, laat je niets wijsmaken, hoogstwaarschijnlijk ook bij de concurrent.

Jouw taak als kleinere speler? Er qua service met kop en schouders bovenuit steken! Een ‘bare minimum’ is dus een chatfunctie op je webshop. Maar je kan verder gaan en meteen contact opnemen voor een online gesprek om de behoefte van de klant in kaart te brengen, nadat ze een contactformulier hebben ingevuld, of ze deze optie in de chatfunctie aanreiken.

Veilig betaalsysteem

Waarom veel mensen kiezen voor een groter agentschap of grote boekingssites? Simpel: bekendheid en vertrouwen. Die twee gaan vaak hand in hand. Daarom is het belangrijk om als kleinere webshop je klanten zo veel mogelijk gerust te stellen en te overtuigen. Met reviews, met een mooi design, maar ook met een veilige betaalomgeving en voldoende betaalmethoden mag je gerust uitpakken.

Als eerste onze promoties ontvangen?

Mis geen enkele van onze exclusieve aanbiedingen en last-minutes.

Deel deze info